Úvod / Reklamácie

Reklamácie

Reklamáciu je možné uplatniť písomne u prevádzkovateľa CASTOR Slovakia, s.r.o. na adrese POST BOX PODOLIE, 916 22 Podolie, alebo emailom na adrese: info@castorslovakia.sk

ČLÁNOK I.

VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

Spoločnosť CASTOR Slovakia, s.r.o. so sídlom v Podolí, Slnečná 724, PSČ 916 22, IČO:46 659 463, DIČ: 2023518233, IBAN: SK51 7500 0000 0040 1609 1777, zapísaná v OR Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložka č.26328/R., ktorá prevádzkuje internetový predaj výživových doplnkov, týmto vydáva tento REKLAMAČNÝ PORIADOK, ktorým sa upravujú podmienky, postup a práva a povinnosti zmluvných strán pri uplatňovaní zodpovednosti za chyby tovaru, zakúpeného prostredníctvom e-shopu (reklamácia).

Tento REKLAMAČNÝ PORIADOK upravuje aj postup pri podávaní a vybavovaní sťažností a podnetov kupujúceho, ktorým môže byť aj spotrebiteľ.  
Tento reklamačný poriadok je vypracovaný s príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákone o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku. V prípade, že niektoré otázka nie sú v tomto Reklamačnom poriadku ani vo Všeobecných obchodných podmienkach (ďalej len VOP) upravené, riadia sa príslušnými ustanoveniami právnych predpisov v predchádzajúcej vete.

REKLAMAČNÝ PORIADOK je zverejnený na webovej stránke gemioptal.sk v sekcii „Reklamácie a sťažnosti“.
REKLAMAČNÝ PORIADOK tvorí neoddeliteľnú súčasť VŠEOBECNÝCH OBCHODNÝCH PODMIENOK.

ČLÁNOK II

DEFINÍCIE A SKRATKY

ČLÁNOK III.

ZODPOVEDNOSŤ ZA CHYBY

  1. Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri tovaroch predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za chybu/dôvod, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
  2. Kupujúci je povinný skontrolovať dodaný tovar pri jeho prevzatí a reklamovať ihneď zjavné chyby. Neskoršie reklamácie tohto typu nebude môcť predávajúci akceptovať.
  3. Za zjavné chyby sú považované chyby zistiteľné pri preberaní tovaru, a to najmä:
    • množstevný a sortimentný rozdiel
    • znehodnotenie tovaru (zdeformovaný obal, poškodený obal a pod.)
  4. Za chybu, za ktorú zodpovedá predávajúci a ktorú možno úspešne reklamovať sa nepovažuje:
    • nepotrebnosť tovaru;
    • dodatočná nespokojnosť s cenou;
    • nespokojnosť s účinkami tovaru;
    • zákazník spôsobil chybu tovaru sám alebo ju spôsobili osoby, ktorým umožnil tovar používať;
    • zákazník pred prevzatím tovaru o chybe tovaru vedel, resp. bol na chybu výslovne a jasne upozornený a pre chybu bola poskytnutá zľava z ceny tovaru;
    • tovar sa reklamuje po uplynutí záručnej doby, alebo inej lehoty, v rámci ktorej si má tovar uchovať svoje špecifické vlastnosti (napr. po uplynutí doby exspirácie výživového doplnku);
    • chyby vznikli v dôsledku živelnej katastrofy alebo inej nepredvídateľnej udalosti spôsobenej vyššou mocou;
  5. Kupujúci berie na vedomie, že dôvodom pre reklamáciu nie je nedostatočný alebo nežiaduci účinok tovaru.
  6. Kupujúci rovnako berie na vedomie, že záručná doba nie je vždy totožná s dobou spotreby (expiračná doba), ktorá je vždy vyznačená na obale konkrétneho tovaru.
  7. Kupujúci má možnosť od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu za podmienok uvedených v Článku VI VOP  
ČLÁNOK IV.

REKLAMÁCIA ZÁSIELKY

Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku na neporušenosť obalu hneď po doručení. Ak je obal tovaru mechanicky poškodený, je kupujúci povinný túto skutočnosť oznámiť prepravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru pod obalom. V prípade zistenia poškodenia tovaru spíše prepravca s kupujúcim záznam, tzv. škodový protokol. Na základe takto vyhotoveného záznamu sa začne reklamačné konanie.

ČLÁNOK V.

ZÁRUČNÁ DOBA A JEJ PLYNUTIE

  1. Záručná doba je 24 mesiacov, ak nie je uvedená pri konkrétnom tovare dlhšia záručná doba. Ak je na tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
  2. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
  3. Práva zo zodpovednosti za chyby pri tovaroch, ktoré sa rýchlo kazia, musia sa uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak práva zaniknú.
  4. Ak je na tovare vyznačená expiračná doba, končí sa záručná doba uplynutím tejto expiračnej doby.
  5. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru.
  6. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
  7. Akonáhle kupujúci uplatní niektoré z práv zodpovednosti za chyby tovaru, napríklad právo na odstránenie chyby či zľavu z kúpnej ceny, je týmto prejavom viazaný a nemôže voľbu uplatneného práva meniť, pokiaľ sa nedohodne s predávajúcim inak.
ČLÁNOK VII.

CHYBY  ODSRTÁNITEĽNÉ

  1. Za odstrániteľné chyby sa považujú také chyby, ktoré možno opravou odstrániť bez toho, aby utrpel vzhľad, funkcia a kvalita tovaru.
  2. Ak ide o odstrániteľnú chybu, má kupujúci právo, aby bola chyby bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. O vykonaní nápravy rozhodne predávajúci a dohodne termín vyzdvihnutia opraveného tovaru kupujúcim, pokiaľ sa nedohodnú inak (odoslanie poštou).
  3. Kupujúci môže namiesto odstránenia chyby požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa chyby týka len   súčasť tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
  4. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia chyby vymeniť poškodený tovar za nepoškodený, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
ČLÁNOK VIII.

CHYBY NEODSTRÁNITEĽNÉ

  1. Za neodstrániteľnú chybu sa považuje taká chyby, ktorú nemožno odstrániť, alebo jej odstránenie nie je účelné s prihliadnutím ku všetkým rozhodným okolnostiam.
  2. Ak ide o neodstrániteľnú chybu, ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez chyby, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
  3. V prípade, že charakter neodstrániteľnej chyby nebráni riadnemu užívaniu tovaru ako tovaru bez chyby (napr. chyby estetické) a kupujúci nežiada výmenu tovaru, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Pri poskytovaní zľavy sa prihliada ku charakteru chyby, stupňu a spôsobu opotrebovania výrobku, dĺžke jeho užívania a k možnostiam ďalšieho použitia.
ČLÁNOK IX.

TOVAR PREDÁVANÝ SO ZĽAVOU

Ak tovar predávaný za nižšiu cenu alebo použitý tovar má chybu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu. Záručná doba sa vzťahuje aj na výrobky predávané vo výpredajoch alebo so zľavou. Ak je však poskytnutá zľava kvôli určitej chybe tovaru, túto  chybu potom nie je možné reklamovať.

ČLÁNOK X.

UPLATNENIE PRÁVA

Práva zo zodpovednosti za chyby sa uplatňujú pri reklamácii tovaru u predávajúceho písomne v sídle spoločnosti (CASTOR Slovakia, s.r.o., Slnečná 724, 916 22 Podolie), alebo na e-mailovú adresu: info@castorslovakia.sk

ČLÁNOK XI.

POSTUP PRI UPLATNENÍ REKLAMÁCIE

  1. Kupujúci je povinný podať správu predávajúcemu o chybách tovaru bez zbytočného odkladu po tom čo chybu zistil.
  2. Kupujúci pri uplatňovaní reklamácie presne popíše chybu a spôsob akým sa chyba prejavuje a odošle tovar poštou (nie na dobierku) na adresu CASTOR Slovakia, s.r.o., Slnečná 724, 916 22 Podolie. Kupujúci zásielku zreteľne označí názvom:
  3. „REKLAMÁCIA“. Kupujúci uplatňujúci reklamáciu uvedie kontaktnú adresu (adresa, telefónne číslo, e-mail), na ktorú bude predávajúcim vyrozumený o spôsobe vybavenia reklamácie. Predávajúci nenesie zodpovednosť za to, že sa na uvedenú kontaktnú adresu nepodarilo odoslané vyrozumenie doručiť. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu aj vyplnením Reklamačného formuláru, ktorého tlačivo je zverejnené na stránke www.gemioptal.sk v sekcii Reklamácie a sťažnosti.
  4. Predávajúci poučí kupujúceho o jeho právach podľa čl. ,VII. až  X. tohto reklamačného poriadku.
  5. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv si uplatňuje, predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.           
  6. Lehota pre určenie spôsobu vybavenia reklamácie a pre vybavenie reklamácie začne plynúť dňom faktického doručenia reklamovaného tovaru predávajúcemu, t. j. spoločnosti CASTOR Slovakia, s.r.o. na adresu uvedenú v bode 2 tohto článku.
  7. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie o reklamácii, a to takou formou, akou mu bola reklamácia oznámená (e-mailom, poštou).
  8. Reklamácia bude môcť byť vybavená, ak sa chyba vyskytla v záručnej dobe. Za tým účelom predloží kupujúci daňový doklad – faktúru s vyznačeným dátumom zakúpenia tovaru dokazujúci nákup reklamovaného tovaru u predávajúceho, prípadne riadne a čitateľne vyplnený „Záručný list“ s vyplneným dátumom predaja, pečiatkou  a podpisom, ak bol predávajúcim vystavený, dokumentáciu k tovaru a všetky jeho časti pre prípad výmeny. Neúplný alebo neoprávnene zmenený záručný list je neplatný! Predložiť treba aj doklady o prípadných predchádzajúcich opravách súvisiacich so zárukou.
  9. Ak nebude ktorákoľvek z uvedených podmienok zo strany kupujúceho riadne splnená, reklamácia nebude môcť byť vybavená.
  10. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
  11. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia ako aj všetky ostatné  s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za chybu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenie reklamácie nemožno zamietnuť.
  12. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu za nový výrobok.
  13. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo kupujúceho na náhrady škody.
  14. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie.
  15. Predávajúci vedie evidenciu o reklamáciách, ktorá obsahuje údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
ČLÁNOK XII.

POSTUP PRI VYBAVOVANÍ SŤAŽNOSTÍ

  1. Kupujúci (ďalej aj ako „sťažovateľ“) môže podať sťažnosť alebo podnet na e-mailovú adresu: info@castorslovakia.sk alebo písomne na adresu CASTOR Slovakia, s.r.o., Slnečná 724, 916 22 Podolie. Sťažovateľ musí v sťažnosti uviesť svoje údaje minimálne v rozsahu: meno a priezvisko, a kontaktnú adresu/e-mail, na ktorú/ý môže predávajúci zaslať písomnú odpoveď o spôsobe vybavenia sťažnosti. Na anonymné sťažnosti nebude predávajúci prihliadať.
  2. Sťažovateľ bude informovaný o ďalšom postupe vybavovania jeho sťažnosti.
  3. Predávajúci vybaví sťažnosť kupujúceho v lehote 30 dní od jej prijatia, a to nasledovným spôsobom:
    • V prípade, že po prešetrení sťažnosti predávajúci vyhodnotí túto ako opodstatnenú, zabezpečí vykonanie potrebných opatrení na odstránenie nedostatkov, ktoré boli predmetom sťažnosti a o spôsobe vybavenia sťažnosti sťažovateľa písomne vyrozumie,
    • V prípade, že po prešetrení sťažnosti predávajúci vyhodnotí túto ako neopodstatnenú, písomne sťažovateľa o tejto skutočnosti upovedomí.
ČLÁNOK XIII.

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV

  1. Podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov môže spotrebiteľ svoje práva a nároky voči predávajúcemu uplatniť aj cestou alternatívneho riešenia sporu subjektom alternatívneho riešenia sporov. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
  2. Podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18. 6. 2013), spotrebiteľ môže akékoľvek svoje práva a nároky voči predávajúcemu uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO). Rovnako aj nároky predávajúceho voči spotrebiteľovi môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy. Spotrebiteľ alebo predávajúci môžu uplatniť svoje práva a nároky prostredníctvom platformy riešenia on-line sporov podaním žiadosti na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
ČLÁNOK XIV.

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  1. Tento RP je súčasťou VOP a Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa s ním oboznámil.
  2. Tento RP platí pre kupujúceho v takom znení, ako je uverejnené na internetovej stránke www.gemioptal.sk v deň odoslania elektronickej objednávky kupujúceho, ak nie je medzi zmluvnými stranami dohodnuté inak.
  3. RP ako aj akákoľvek jeho zmena nadobúda platnosť a účinnosť dňom zverejnenia na internetovej stránke www.gemioptal.sk, ak nie je na webovom sídle alebo v RP uvedená iná informácia.
  4. Tento RP nadobúda platnosť a účinnosť dňa 20.8.2024